אולטרסאונד בלוטת תריס

בדיקת אולטרסאונד

בלוטת התריס, הידועה גם בשמה בלוטת המגן או התירואיד, היא הבלוטה הנמצאת בבסיס הצוואר והיא האחראית לוויסות כל פעולות המטבוליזם-חילוף החומרים של הגוף על ידי ויסות הורמונלי. חשיבותה לגוף עצומה, והיא יכולה לסבול משלל של בעיות ומחלות שאפשר לאבחן אותן הן על ידי בדיקות דם והן על ידי בדיקות כמו אולטרסאונד בלוטת התריס.

בדיקות אולטרסאונד לבלוטת התריס מוזמנות על ידי הרופא כאשר התמונה המתקבלת מבדיקות הדם אינה מספקת נתונים ממלאים על מצבה או בגלל מצב שבו מובחנת הגדלה של בלוטת המגן או במקרה של חשד לגידול או גוש בבלוטה או בצוואר.

הבדיקה הנערכת במקרה כזה היא אולטרסאונד צווארי, נוסף על מישוש של הרופא בצוואר לבדוק אם יש ממצא יוצא דופן כמו נפיחות או גוש מסוים שאפשר לחוש בו בצורה כזאת.

מה בודקים באולטרסאונד צווארי?

בודקים את בלוטת המגן כדי לבדוק אם קיימים בה גושים, ציסטות, גידולים סרטניים או שפירים בבלוטת התריס עצמה. בודקים אם יש גם מסביבה בעיות או הפרעות לתקינות פעילותה בגלל מיקומה הרגיש.

אולטרסאונד הוא סורק העובד על גלי הקול בתדירות גבוהה מאוד, הוא בטוח ואמין לשימוש והוא מצוין לבדיקת רקמות רכות כמו בלוטת התריס.

במקרה זה הוא חשוב במיוחד משום שבלוטת התריס רגישה לקרינה גם בתפקוד הרגיל שלה ולכן אולטרסאונד חשוב מאוד לאבחון מדויק שלה. כל בדיקה תושווה לבדיקות קודמות של הבלוטה כדי לבדוק אם חלו שינויים במצבה.

להזמנת אולטרה סאונד בלוטת התריס, חייגו 4550* מכל טלפון או השאירו פרטיכם בטופס ואנו נצור עמכם קשר:

להזמנת בדיקה בביתך, חייגו 4550* או פנו בטופס:

עקבו אחרינו בפייסבוק