אולטרסאונד כיס מרה

אולטרסאונד כיס מרה

כיס המרה הוא האיבר הנמצא בחלל הבטן ליד הכבד, וגודלו כארבעה על שמונה סנטימטר. הוא מחובר בקצה אחד לכבד והוא מייצר נוזל מרה. הצד השני מחובר למערכת העיכול והוא מחבר למעשה בין הכבד למערכת העיכול כשהנוזלים עוזרים לעיכול המזון ולהמסת שומנים וספיגתם, והוא חיוני בספיגת חומרי אבות המזון והמינרלים, כמו סידן, נחושת, ויטמינים, מינרלים וברזל. הוא גם סותר את החומציות של נוזלי העיכול החומציים מאוד בקיבה ולכן הוא גם מרוכז במיוחד.

במקרים מסוימים של סיבוכים עלולים להיגרם מקרים של חיבור לא תקין לקיבה או בעיות שגורמות לכריתת כיס המרה עצמו, או מיקום לא נכון.

כמו כן, ישנם מקרים של אבנים בכיס המרה או כאבים קשים או בעיות שיוצרת האנומליה בכיס המרה עצמו. כאשר נוצרות בו אבנים הן בדרך כלל מכולסטרול או חומר אחר ויש לאבחן אותן.

בדיקות אולטרסאונד של כיס המרה

בדיקות אולטרסאונד נעשות על מנת לאבחן בצורה חיצונית ולא פולשנית בעיות שונות בתוך הגוף, בעיקר של רקמות רכות שאין אפשרות אחרת זהות ללא חדירה פנימה לתוך הגוף. האולטרסאונד עושה סריקה של איברי הגוף על ידי גלי קול בתדר גבוה שאינו מזיק לגוף ואינו נשמע על ידי אנשים.

הבדיקות עצמן נעשות מעל העור והאיבר הפגוע לבדיקה, מבלי שהנבדק יחוש כאב. כאשר יש סיבות לבדיקה זו מדובר בדרך כלל בכאבים חזקים או ניסיון למצוא מקור לבעיות תפקוד של כיס המרה או נפיחות או חשד לאבנים. יש גם מקרים שבהם מטפלים באולטרסאונד נגד אבני כיס מרה ולא רק מאבחנים אותן כך.

להזמנת אולטרה סאונד כיס מרה חייגו 4550* מכל טלפון או השאירו פרטיכם בטופס ואנו נצור עמכם קשר:

להזמנת בדיקה בביתך, חייגו 4550* או פנו בטופס:

עקבו אחרינו בפייסבוק