בדיקה למניעת אירוע מוחי

בדיקת אולטרסאונד

חוששים מאירוע מוחי? עברתם שבץ מוחי ואתם רוצים למנוע אירוע נוסף? אחת הסיבות הנפוצות לאירוע מוחי היא טרשת עורקים. בדיקת דופלר של עורקי הצוואר מאפשרת לזהות את הבעיות בזרימת הדם בעורקי הצוואר ולנקוט צעדים להפחתת סיכון לאירוע מוחי.

מה תפקידם של עורקי הצוואר?

עורקי הצוואר נקראים גם עורקים קרוטידיים. שני העורקים האלה נמצאים בצוואר והם אחראים על אספקת הדם מהלב אל המוח. טרשת עורקים עלולה לפגוע בזרימה תקינה של הדם ובכך להפחית את אספקת הדם למוח. במקרים חמורים יותר טרשת עורקים עלולה לגרום להתפתחות קריש דם שעשוי להיסחף למוח ולגרום לשבץ.

מהי בדיקת דופלר קרוטיס?

בדיקת דופלר היא בדיקת אולטרסאונד שמדגימה על המסך את קצב זרימת הדם בעורקים ואת כיוון הזרימה. הבדיקה מאפשרת להעריך את מצב העורקים ואת חומרת טרשת העורקים במידה והיא קיימת.

מדובר בבדיקה בטוחה ולא פולשנית שלא גורמת כאב או אי נוחות וניתנת לביצוע בביתך. במהלך הבדיקה לא נעשה שימוש בקרינה מייננת, ואין בה סיכון כלשהו.

הבדיקה מאפשרת להבין את קצב אספקת הדם למוח, ולפיכך לזהות מה הן הסיבות לאירועים מוחיים בעבר, הפרעות ראיה, בעיות בשיווי משקל והפרעות אחרות שעלולות להיגרם על ידי ליקויים באספקת הדם למוח.

למי מומלץ להיבדק?

לכל אדם המשתייך לאחת מקבוצות הסיכון לאירוע מוחי מומלץ מאוד לעבוד בדיקת דופלר קרוטיס להערכת מצב העורקים.

  • אנשים שחוו אירוע מוחי בעבר.
  • אנשים עם היסטוריה משפחתית של אירועים מוחיים או מחלות לב.
  • אנשים שאובחנו כבעלי סיכון גבוה למחות כלי דם: אנשים עם יתר לחץ דם, עודף משקל, סוכרת, רמת כולסטרול גבוהה, מעשנים.

כיצד הבדיקה עוזרת למנוע שבץ מוחי?

זיהוי מוקדם של הבעיה מאפשר לנקוט מגוון צעדים למניעת שבץ מוחי, בהתאם לחומרת הבעיה שהתגלתה.

במקרים של טרשת עורקים קלה ניתן להסתפק בשינוי אורח החיים ושינוי תזונתי. במקרים של מחלה מתקדמת יותר ניתן להתחיל בטיפול תרופתי, לרוב סטטינים להורדת רמת הכולסטרול בדם ותרופות לדילול הדם למניעת קרישים. אם בבדיקה זוהתה מחלה בשלב מאוד מתקדם שמהווה סיכון בריאותי של ממש, ניתן להפנות את המטופל לניתוח. ניתוח להסרת הפלאק מהעורק או התקנת סטנט יכולים להציל את המטופל מאירוע מוחי חמור.

מי מבצע את הבדיקה ?

רדיולוג או טכנאי אולטרה סאונד מורשה.

מה לגבי אבחנה?

הפענוח הבדיקה מתבצע על ידי רדיולוג.

להזמנת בדיקת דופלר קרוטיס למניעת אירוע מוחי, חייגו 4550* מכל טלפון או השאירו פרטיכם בטופס ואנו נצור עמכם קשר:

להזמנת בדיקה בביתך, חייגו 4550* או פנו בטופס:

עקבו אחרינו בפייסבוק