גילוי מפרצת בטנית

DO IT NOW

פריצת דרך רפואית- גילוי מוקדם של מפרצת בטנית עלולה להציל לכם את החיים!!

מעשן? הגעת לגיל 65? חשוב שתכיר את המפרצת באבי העורקים – היא לרוב אינה מספקת סימנים מקדימים – עד שדופן כלי הדם נקרע ונוצר דימום פנימי מסיבי. התוצאה: מוות תוך דקות ספורות.

מה היא מפרצת באבי העורקים, מדוע מעשנים נמצאים בסיכון גדול והאם אפשר היה להציל את אריק איינשטיין? בדקו על הבדיקה שעשויה להציל כ-500 אנשים בשנה בישראל.

MEDIX AT HOME רפואה מתקדמת שבאה אליכם הביתה

 

מה זה מפרצת?

מקור השם (מפרצת בטנית) נובע מכיוון שהמפרצת נוצרת בדופן אבי העורקים בבטן. מפרצת היא בליטה בדופן כלי הדם אשר נגרמת עקב מס' גורמים כמו טרשת עורקים וצבירת משקעי שומן בדופן כלי הדם, עקב עישון מתמשך, ומחלות גנטיות אשר גורמות להיחלשות דופן כלי הדם ופוגעות באלסטיות הדופן, מצב אשר בו דופן כלי הדם איננה מצליחה לעמוד בלחצי הדם הנדרשים ממנה והופכת לאט לבליטה עד לקריעת הדופן.

מה הסיכון?

כאשר המפרצת נבקעת וגורמת לקרע בכלי הדם נוצר דימום פנימי מאסיבי אשר גורם לאיבוד כמויות דם גבוהות ולירידה של לחץ הדם, במצב כזה הסיכוי להציל את חיי החולה קרוב לאפסי מכיוון שהחולה חייב להגיע תוך כמה דקות לחדר ניתוח. חולים אשר ניצלו ממפרצת עברו בדיקה מקדימה אשר גילתה את המפרצת ועברו לחדר ניתוח על מנת לתקן את כלי הדם, או כאשר היו מאושפזים באותה העת.

מה עושים?

בדיקת אולטרה סאונד לזיהוי מקדים של הבעיה עלול להציל חיים מכיוון שהמפרצת איננה מספקת סימנים מקדימים ויוצרת מצב של סיכון גבוה לנשים עם היסטוריה של מפרצת או גברים מעשנים מעל גיל 25. באירופה וארצות הברית נהוג לבצע בדיקת אולטרה סאונד שגרתית על מנת "להקדים תרופה למכה" מהלך אשר נחל הצלחה והציל חיי אלפים, בניגוד לכך בארץ ההמלצה הקיימת כרגע היא שיש לבצע בדיקה חד פעמית לגברים בין הגילאים 65-74 עם עבר של עישון כבד או לנשים עם היסטוריה של מפרצת.

קצת סדר:

למי מומלצת הבדיקה?

  • -גברים מעל גיל 65
  • -מעשנים
  • -אנשים הסובלים מלחץ דם גבוה ומחלות לב וכלי דם
  • -קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אנשים עם מפרצת בטנית

מי מבצע?

רדיולוג או טכנאי אולטרה סאונד מורשה.

מה לגבי אבחנה?

הפענוח הבדיקה מתבצע על ידי רדיולוג.

הוראות מקדימות לבדיקה-

על המטופל לצום כ-4 שעות לפני הבדיקה.

להזמנת בדיקה לגילוי מפרצת בטנית, חייגו 4550* מכל טלפון או השאירו פרטיכם בטופס ואנו נצור עמכם קשר:

להזמנת בדיקה בביתך, חייגו 4550* או פנו בטופס:

עקבו אחרינו בפייסבוק